Meg is van, hol lesz a turisztikai cégem székhelye

Egyből bele is vágok a közepébe: Hallott már valaki erről, netán ismeri is: Székhelyszolgáltatás expressz 1 órán belül – Budapest, Újlengyel? Ha a válasz igen, akkor szerencsés az illető. Kár, hogy nem hallottam én is már korábban erről a cégről. Ha pedig nem, akkor el fogom mesélni mi is pontosan ez a Székhelyszolgáltatás expressz 1 órán belül – Budapest, Újlengyel.

Én egyéni vállalkozó vagyok, aki pár hónapja alapította meg élete első vállalkozását. Ez a vállalkozás egy turisztikai cég, emberek utaztatásával foglalkozom, pontosabban téli utazásokat szervezek síeléssel és snowboardozással egybekötve. Már van három alkalmazottam is, akik mind sí vagy snowboard oktatók, mint én magam. Mivel ez egy olyan vállalkozás, amihez nincs szükségem irodára, nagyobb épületre, ezért konkrét székhelyre sincs szükségem. Viszont döntenem kellett, hogy melyik településnek szeretnék iparűzési adót fizetni.

Erre a kérdésre találtam meg a választ a Székhelyszolgáltatás24 nevű cég segítségével. Ez a cég különféle csomagajánlatokat kínál, amelyek a székhelyszolgáltatás mellett tartalmaznak olyan egyéb szolgáltatásokat, amelyek nagyban meg tudják könnyíteni egy vállalkozó életét, főleg ha még az elején jár az üzleti életnek.

Vállalkozásom egy szívemhez közel álló projektre építettem. Már évek óta hordok gyerekeket Ausztriába télen táborozni, pontosabban sí táborba. Az elmúlt néhány alkalommal egyre több szülő akart részt venni a táborokban, majd jöttek a barátok, rokonok, többi tanár az iskolából. Így született meg a döntés, hogy ebből egy turisztikai cég, vállalkozás legyen. Az elmúlt néhány hónap alatt már látszik, hogy a jövő szezonban szinte minden második héten utazni fogok, mivel rengetegen foglalják be a helyeiket az útjaimra. Mindig más városba megyek, hogy én is fel tudjam fedezni az osztrák hegyeket, plusz figyelnem kell folyamatosan az időjárást, a hójelentést és az aktuális osztrák sí szüneteket is. Hiszen nem akarunk túl nagy tömeggel találkozni egyik pályán sem. Még azt is fontos megemlíteni, hogy ezek a sí táborok extra nagy felelősséggel járnak részemről, hiszen nem csak egy utazás, hanem extrém sportolás is egyben. Én vagyok a vezető, a tanár, a szervező is egyben. Így hát elengedhetetlen volt felvennem alkalmazottakat is, mert egyedül nagyon nehéz lenne ezt a céget vinni. Nagyon izgatott vagyok a jövő szezon miatt, mert ez a vállalkozás a legjobb döntésem volt, valaha. Sok részletet kell még elintéznem a szervezéssel, utazással, szállással és a pályákkal kapcsolatban, de ezeket mind örömmel csinálom. Maga a cég megalapítása és a székhely kiválasztása sokkal egyszerűbb és gyorsabb volt ezeknél.

Még a cégem megalapítása előtt jártam utána a dolognak, és akkor találtam rá a szekhelyszolgaltatas24.hu oldalra. A honlap nagyon tiszta, átlátható volt, hamar megtaláltam mindent, amit kerestem, és a cégről is sokat megtudtam. Például azt, hogy már 11 éve foglalkozik a cég székhelyszolgáltatással, s megalakulása óta folyamatosan bővül az ügyfelek köre, és egyre több tapasztalattal rendelkeznek a cég munkatársai. Továbbá meglepetten olvastam, hogy rendelkezik a cég a Bisnode nevű cégminősítő által adott AA- jelű minősítéssel, ami azt jelneti, hogy a Székhelyszolgáltatás24 pénzügyileg rendkívül stabil és megbízható cég. Rengeteg hasznos cikk található még az oldalon, amelyekben néhol én is beleolvastam. Van cikk magáról a cégalapításról, a jelenlegi gazdasági helyzetről, a szerződéskötésről, az építményadóról és sok másról.

Ez a cég nem csupán a székhelyszolgáltatást tudja biztosítani, hanem egyszerűen és gyorsan lehet rajtuk keresztül intézni magát a cégalapítást is. Ennek menete nagyon egyszerű. Először is fel kell venni a kapcsolatot a céggel telefonon vagy a honlapon található űrlap kitöltésével. Amint visszahívják az ügyfelet egy rövid telefonbeszélgetés során egyeztetnek időpontot, amikor egy személyes találkozót ejtenek meg. Ha az ügyfélnek van ügyvédje, akkor egy órán belül meg is kapja a befogadót. Ha viszont nincs, akkor a cég ingyenesen biztosít ügyvédet az ügyfelei számára. A személyes találkozó során kerül sor az aláírásokra, a fizetésre, minden dokumentum átnézésére és a részletek egyeztetésére is. A kész dokumentumokat pedig benyújtják a cégbíróságnak, akik néhány munkanapon belül jelezni fognak, hogy bejegyezték az újonnan alapított céget. Ha azonban a cég nem újonnan lett alapítva, hanem cégmódosítás történt, akkor ez a cégbírósági ügy akár 15 napot is igénybe vehet. Én magam is ennek a cégnek és az ingyenesen biztosított ügyvédnek a segítségével alapítottam meg a turisztikai vállalkozásomat, cégemet.

A cégem székhelyének pedig a Székhelyszolgáltatás24 csapatának javaslatára Újlengyel községet választottam. Nos, ennek az az oka, hogy Újlengyelben már 30 éve nincs iparűzési adó. Mivel a község nem szed iparűzési adót, így emiatt nem is ellenőrizheti az itt székelő vállalkozásokat senki. Még érdemes tudni, hogy Újlengyel nagyon stabil önkormányzattal rendelkezik, így nem kell attól tartani, hogy ez az iparűzési adó mentesség a jövőben meg fog változni. Tehát Újlengyel a legismertebb adóoptimalizálási hely az országban, ráadásul nincs is messze a fővárostól.

Tehát, mint korábban említettem a székhelyszolgáltatásokat több csomagban lehet igénybe venni. Én az újlengyeli csomagot választottam. Ez a csomag még több szolgáltatást is tartalmaz. Ezek pedig: kihelyeznek egy cégtáblát a cég nevével, hiszen ez egy kötelező momentum. Ennek hiánya súlyos következményekkel, akár büntetéssel is járhat. Egyébként arra is sok szabály vonatkozik, hogy milyennek kell lennie a cég nevének, milyen írásjeleket, karaktereket kell tartalmaznia. A következő szolgáltatás a levelek átvétele. Ha a postára levél érkezik, azt a cég munkatársai először átveszik – ezzel is megkönnyítve a tulajdonos életét -, majd beszkennelik és elektronikus úton eljuttatják a tulajdonosnak. Minden hónap végén az addig összegyűlt eredeti leveleket pedig elküldik postán az ügyfélnek. Az egyik legjobb szolgáltatás, legalábbis szerintem az, hogy fogadják az esetleges hatósági ellenőrzéseket, s ezeket szakszerűen és korrekt módon kezelik, hiszen a sok éves tapasztalat miatt nincs olyan helyzet, amelyre ne tudnák a megfelelő megoldást. Ezen kívül minden kényszerintézkedést tűrnek, olyanokat, mint például a végrehajtók vagy a NAV kötelező intézkedései. Annyira jó, hogy ezzel nem nekem kell foglalkozni. Őszintén nem is tudnám hogyan kell kezelni ezt. Végül pedig hozzá tartozik a szolgáltatáshoz, hogy havi egy alkalommal biztosítanak egy tárgyalótermet ingyenesen, amikor a cég munkatársai össze tudnak ülni megbeszélést tartani. Nem tudom, hogy ezt én igénybe fogom-e venni, de mindenesetre egy remek lehetőség.

Ami pedig egy fontos kérdés itt a végére, hogy mennyibe is kerül egy ilyen székhelyszolgáltatás. Nos, ez kellemes meglepetés volt nekem is, mivel 6 hónapra csupán 39 900 forint, ami plusz egy ajándék ingyenes hónapot is tartalmaz, tehát 7 havonta kell kevesebb, mint 40 ezer forintot fizetni, ami sokkal kedvezőbb, mint egy iparűzési adó, és rengeteg egyéb szolgáltatást tartalmaz. Nagy szerencse, hogy időben rátaláltam erre a cégre, és hogy úgy döntöttem rajtuk keresztül alapítom meg a cégemet, és igénybe is veszem a székhelyszolgáltatást.